ZACZĘŁO SIĘ OD SŁOWA…

Projekt jest ewaluacją projektu “Bo byłem…”. Nawiązuje do duchowego testamentu Patrona placówki bł. O. Gwidona z Montpellier, którego dzieło jest wynikiem otwarcia człowieka na Słowo Boże, w przypadku bł. O. Gwidona na Mt 25, 35- 36 oraz na działanie Ducha Świętego. Głównym założeniem projektu jest zachęcenie do czytania Pisma Świętego. Adresatami projektu są rodziny z naszego przedszkola. Zadania planowane w ramach projektu są co roku ujmowane w planach rocznych przedszkola, tym razem jednak są okazją do wyeksponowania wartości Słowa Bożego.

Czas realizacji projektu: rok szkolny 2020/2021

 

 

KÓŁKO I KWADRAT

Projekt stanowi kontynuację projektu “Kółko im patyk” realizowanego w ubiegłym roku szkolnym. w bieżącym roku skupia się wokół origami płaskiego z koła oraz z kwadratu. Jest propozycją dla dzieci z grupy 5- 6- latków przejawiających uzdolnienia plastyczne. Projekt wpisuje się w działania planowane w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu.

Czas realizacji projektu: X 2020 – V 2021

 

 

WOŁANIE O MIŁOŚĆ

Projekt ten to z jednej strony konsekwencja trwającego w przedszkolu kultu Ducha Świętego i synteza podejmowanych do tej pory działań, z drugiej zaś to poszukiwanie sposobu dotarcia do rodzin dzieci z przedszkola z tym kultem w sytuacji zawieszenia zajęć stacjonarnych w roku szk. 2019/2020 z powodu pandemii COVID- 19. Projekt nawiązuje do Koncepcji pracy przedszkola i podejmuje temat wartości chrześcijańskich będących fundamentem pracy naszej placówki. Zakłada zaangażowanie rodzin przedszkolaków i wykorzystanie osiągnięć Technologii Informacyjno – Komunikacyjnej.

Czas realizacji projektu: czas Nowenny przed Uroczystością Zesłania Ducha Świętego

 

DO PRZEDSZKOLA…

Program adaptacji dziecka do warunków przedszkola jest to próbą zebrania doświadczeń i refleksji nauczycieli oraz usystematyzowaniem działań podejmowanych w naszym przedszkolu już od wielu lat. Główny cel programu adaptacyjnego to wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego małego dziecka, stającego u progu edukacji przedszkolnej. Pozostałe cele wypływają
niejako z podstawowego założenia:

  • budowanie w dziecku poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego
  • zmniejszanie lęku przed rozstaniem z rodzicami;
  • budzenie i rozwijanie zaufania
  • wspomaganie dziecka w procesie przystosowania do nowych warunków i integracja z środowiskiem przedszkolnym, zwłaszcza z gronem rówieśników;
  • nawiązywanie więzi emocjonalnej z poszczególnymi osobami tego środowiska.

Program realizowany systematycznie.

 

JUBILEUSZOWA PŁYTA

Zrodził się z pragnienia, aby ukazać odkryte w przedszkolu pasje i talenty wychowanków i ich rodziców. Płyta “Przeboje z naszego przedszkola” – owoc projektu wydaje się ciekawą pamiątką przedszkola świętującego swoje 50 – lecie. Jednocześnie jest okazją do promocji placówki także poza miastem.

Czas realizacji projektu: 01.10.2017 – 30.05.2018

 

KOLORY NIEPODLEGŁEJ

Ich pozytywny oddźwięk w środowisku przedszkola oraz kierunki realizacji polityki oświatowej wyznaczone przez Ministra Edukacji Narodowej na rok szkolny 2018/2019 skłoniły do pogłębienia tej tematyki. Głównym założeniem projektu jest budzenie miłości do Ojczyzny, ugruntowanie poczucia tożsamości regionalnej i narodowej.

Czas realizacji projektu: 29.10.2018 – 29.05.2019

 

PRZEDSZKOLE PRZYJAZNE SENSORYCZNIE

Wychodzi naprzeciw potrzebom dzieci, nauczycieli oraz rodziców naszych wychowanków. Zakłada też ich zaangażowanie. Wydaje się trafnym przedsięwzięciem dla przedszkola integracyjnego. Projekt wpisuje się w określone w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego zadania dla przedszkoli:

  • Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
  • Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwiają im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.
  • Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.

Czas realizacji projektu: X 2018- VI 2021

 

JA-TY-MY

Główne założenia projektu:

  • uwrażliwienie dzieci i rodziców na sposób doświadczania świata przez dzieci niepełnosprawne
  • stwarzanie okazji do zaprezentowania mocnych stron dzieci niepełnosprawnych
  • integracja środowiska przedszkola

Czas realizacji projektu: jeden tydzień w danym roku szkolnym

 

KÓŁKO I PATYK

Projekt nawiązuje do planu rocznego placówki – zadania “Mały Pitagoras”. Rozszerza treści z podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Wpisuje się w działania planowane w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu.

Cel główny projektu: rozwijanie zainteresowań dzieci sztuką origami oraz stwarzanie okazji do eksperymentowania wybranymi technikami plastycznymi na bazie materiału przyrodniczego.

Czas realizacji projektu: X 2019 – V 2020

 

BO BYŁEM…

Wpisuje się on w obchody 800 – lecia pobytu i posługi Zakonu Ducha Świętego w Polsce, które przypadają na rok 2020. Jest okazją do refleksji nad charyzmatem Zakonu, z którego wypływa działalność przedszkola. Głównym założeniem projektu jest kształtowanie postawy szacunku i otwartości na drugiego człowieka.

Czas realizacji projektu: 26.10.2019 r. – 30.09.2020 r.